|
klachtenprocedure
Elke Nederlandse zorgaanbieder moet vanwege de Wet kwaliteit, klachten en geschillen in de zorg (Wkkgz) een regeling treffen om met klachten om te gaan en deze aan zijn cliƫnten kunnen tonen. Hiervoor is Speel Je Vrij aangesloten bij het NIBIG , onder nummer 526824. Mocht u een klacht hebben over Speel Je Vrij, dan adviseert het NIBIG om te proberen daar samen met uit te komen.
Mocht dit niet lukken, dan probeert Speel Je Vrij om een derde in te schakelen. Dat kan een persoon zijn die u en ik beiden accepteert als toehoorder of bemiddelaar.
Komen we dan nog niet tot elkaar, dan kunt u de klacht bij het NIBIG neerleggen. U moet mij daar dan wel vooraf over informeren. De klachtencommissie behandelt vervolgens de klacht en zal proberen samen met u en Speel Je Vrij een oplossing te vinden. Het NIBIG heeft een externe commissie ingesteld met onafhankelijke leden. Deze commissie behandelt dan uw klacht.
Als ook deze stap niet leidt tot een bevredigende oplossing, dan kan u via het NIBIG een geschillenprocedure starten. De therapeuten die bij het NIBIG zijn geregistreerd, zijn geregistreerd bij een onafhankelijke geschilleninstantie. Deze instantie zal het geschil behandelen.
|
|
|
|